szukaj

Godziny otwarcia
{main_atraction_hours_sezon_}

Wielki Kopieniec

Zbocza Wielkiego Kopieńca (1328 m n.p.m.) zachęcają do wędrówki na szczyt nawet tych, którzy niechętnie chodzą po górach. Z wierzchołka roztacza się piękna panorama Tatr, którą warto uwiecznić na zdjęciach, a także wspaniały widok na Dolinę Suchej Wody oraz Dolinę Olczyską.
Nazwa Kopieniec pojawiła się w dokumentach w 1632 roku, kopieńcem w gwarze podhalańskiej nazywa się górę w kształcie kopca.

Rejon: Tatry
Punkt wyjścia: Toporowa Cyrhla
Trudności: brak trudności technicznych
Czas przejścia: z Toporowej Cyrhli na Wielki Kopieniec, czas około 1 godz. 15 min; powrót do Jaszczurówki zajmie około 1 godz. 20 min.
Kolor szlaku: zielony
Dojazd: samochodem lub busem z Zakopanego z Dworca PKP/PKS lub z przystanku na Rondzie Jana Pawła II

Wycieczka na Wielki Kopieniec z Toporowej Cyrlhi

Wycieczka na Wielki Kopieniec jest dobrym pomysłem dla początkujących piechurów lub osób, które chcą odpocząć od bardziej wymagających wypraw. Startujemy z Toporowej Cyrlhi. Asfalt zamieniamy na kamienistą drogę i idziemy tak jak pokazuje czerwony i zielony szlak. Mijamy zabudowania i łąki, które wiosną przyozdobione są przez krokusy. Po około 40 minutach dojdziemy do rozwidlenia szlaków, od naszej obranej drogi odbija szlak czerwony, prowadzący na Psią Trawkę.
My trzymamy się naszego zielonego szlaku, cały czas idziemy przez las. Po około 15 min dojdziemy do początku Polany Kopieniec, zwanej Skupniową.

Kopieniec
Tu możemy wybrać jedną z dwóch dróg:
•    górą, jeśli chcemy iść przez szczyt Kopieńca,
•    lub dołem, jeśli chcemy przejść przez polanę.
Skoro dotarliśmy już tutaj, warto wybrać się na szczyt a w drodze powrotnej zejść na Polanę Kopieniec.
Szczyt Wielkiego Kopieńca

Z Wielkiego Kopieńca możemy podziwiać przepiękną panoramę Tatr wysokich, w słoneczne dni może uda się zobaczyć Czerwone Wierchy i Giewont. Widoczne jest również Zakopane i Gubałówka.

Powrót z Kopieńca

Z Kopieńca wracamy zielonym szlakiem, w dół przez las, do Doliny Olczyskiej. 11 sierpnia 1994 roku rozbił się tu śmigłowiec PZL W-3 Sokół, który należał do TOPR.
W ponad pół godz. dotrzemy do rozwidlenia szlaków na Olczyskiej Polanie. Zobaczymy tu Wywierzysko Olczyskie, któremu możemy przyjrzeć się z rampy. Po około pół godzinnym marszu dotrzemy do Jaszczurówki, mety naszej wycieczki.

Galeria zdjęć (5)

POLECAMY
copyright © 2022 Region Tatry - wszelkie prawa zastrzeżone. Przebywając na stronie akceptujesz Politykę prywatności serwisu Region Tatry